Lähes joka päivä asiakas ottaa yhteyttä asiakastukisankareihimme ja sanoo: ”Puhelimeni ei soi”.

Kun tutkimme asiaa, ongelma on harvoin meidän palvelussamme vaan yleensä matkapuhelinyhtiössä. Olemme kuitenkin asiakaspakkomielteisiä, joten tutkimme asiaa silloinkin, kun ongelma on muualla. Tässä on viisi tärkeintä syytä, miksi matkapuhelimesi EI soi, miten se korjataan ja miten Tossable Digits voi varmistaa, ettet koskaan menetä puhelua.

Puhelin ei soi? Top 5 syytä, miksi matkapuhelimesi jättää sinut pulaan?

1.Puhelimesi on liian vanha

Langaton viestintä kehittyy jatkuvasti kaikkialla maailmassa. Monissa paikoissa on nyt 4G LTE, ja 5G:n käyttöönotto on käynnissä Sveitsissä ja Yhdysvalloissa. Jos puhelimesi on yli 2 vuotta vanha, se ei välttämättä tue uusimpia VoLTE-kaistoja. Tämä tarkoittaa, että puhelimesi saattaa hiljaa pudota takaisin 2G-viestintään.

Koska tornien kapasiteetti ja kyky muuttuu, ja Yhdysvalloissa oli 307 626 tornia vuonna 2016, kokemuksesi voi vaihdella jopa tornista torniin. Jos tornin 2G-kapasiteetti on käytössä, joka on usein pienempi kuin LTE-kaistojen kapasiteetti, matkapuhelimeesi tuleva puhelu ei soi. Näin voi tapahtua, vaikka sinulla olisi vahva signaali mastosta, etkä voi mitenkään tietää, että näin tapahtuu, muuten kuin tietämällä, että joku soittaa ja puhelimesi ei soi.

Mitä voit tehdä? Päivitä puhelimesi! Tarvitsitko tekosyyn? Tarkista, tukeeko haluamasi puhelin VoLTE:tä, vaikka useimmat viime vuonna valmistetut puhelimet ovatkin tornitekniikan tasalla. Hanki siis Galaxy S10 tai iPhone XR, niin puhelimesi soi kuin koukku.

2. Käytät mobiilijälleenmyyjää

Virtuaaliset matkaviestinverkko-operaattorit eli MVNO:t ovat matkapuhelinyhtiöitä, jotka ”lainaavat” matkapuhelinpalvelua suurilta operaattoreilta. Yhdysvalloissa näitä ovat Verizon, Sprint, T-Mobile ja AT&T. MVNO:t ovat yrityksiä kuten Cricket, Mint, StraightTalk ja TracFone. Ne eivät omista mastoja, vaan vuokraavat kapasiteettia suurilta operaattoreilta.

Verizon suhtautuu asiakkaisiinsa hyvin vakavasti, sillä se tienaa heistä enemmän rahaa kuin MVNO:ista. Vaikka tätä ei ole vahvistettu, Verizon saattaa asettaa Verizon Wirelessin asiakkaan puhelun etusijalle MVNO-puhelun sijaan. Kun tornissa on tarpeeksi kapasiteettia, kaikki saavat puhelunsa. Mutta jos kapasiteetti on lähellä, suuri operaattori voi päättää olla täyttämättä MVNO-operaattorin puhelua varatakseen hieman tilaa omille asiakkailleen.

Toki maksat joka kuukausi hieman vähemmän palvelusta, mutta se voi vaikuttaa palveluun. Vaikka MVNO käyttää Verizonia, se ei tarkoita, että saat saman kokemuksen kuin Verizonin asiakkaana.

Mitä voit tehdä? Voit maksaa hieman enemmän, mutta se ei välttämättä ratkaise ongelmaa. Tässä tapauksessa muutaman puhelimen ottaminen lähistöllä, jotka käyttävät samaa verkkoa mutta eri operaattoreita (Verizon, Credo, Great Call), ja lankapuhelimesta tulevien puhelujen testaaminen voi auttaa vahvistamaan tai kumoamaan tämän mahdollisuuden.

3. WiFi-puhelut

Matkapuhelinmastot ovat kalliita, mutta pienet WiFi-laitteet ovat halpoja. Jos signaalisi kotona tai työpaikalla on surkea, voit käyttää matkapuhelinta näiden laitteiden avulla ilman tornia. Kun tämä yhdistetään joidenkin verkkojen kykyyn siirtää puhelut takaisin maksamasi Internet-yhteyden kautta, matkapuhelimesi luotettavuus voi kasvaa. On myös WiFi-puhelu, jossa aina kun puhelimessasi on WiFi-yhteys, se ottaa yhteyttä operaattoriin ja soittaa puhelun WiFi-yhteyden kautta eikä suoraan matkapuhelinmaston kautta.

Tämä voi kuitenkin maksaa. Vaikka lähtevät puhelut voivat olla kunnossa, joskus tornin ja WiFi-yhteyden välinen liike voi aiheuttaa sen, että operaattorisi järjestelmät eivät tiedä, miten puhelimesi tavoitetaan. Jos signaalisi ei ole hyvä, torni ei välttämättä tavoita sinua. Kun muodostat yhteyden WiFi-yhteyteen, mutta käytössäsi on palomuuri tai datakapasiteettiongelma, soittosignaali ei ehkä saavuta puhelintasi.

Et ehkä edes tiedä, että puhelimesi käyttää WiFi-toistinta tai WiFi-puhelua, ja joissakin puhelimissa siitä ei ole mitään merkkiä.

Jos sinulla on ongelmia puheluiden saamisessa, kytke WiFi pois päältä ja etsi puhelimestasi asetus, jolla WiFi-puhelut poistetaan käytöstä. Vaikka tämä ei välttämättä toimi sinulle, jos voit käyttää puhelintasi VAIN näiden ominaisuuksien ollessa käytössä, se on luotettavampaa, jos saat yhteyden mastoon.

4. Puhelimesi tarvitsee tauon

Milloin viimeksi käynnistit puhelimesi uudelleen tai sammutit sen? Sitä tapahtuu niin harvoin, koska käytämme niitä jatkuvasti. Mutta silloin tällöin on hyvä käynnistää puhelin uudelleen, varsinkin jos huomaat, ettet saa saapuvia puheluita.

Miksi? Kuka tietää! Huono koodi, outo operaattorin vuorovaikutus, jokin sovellus, joka on mennyt sekaisin. Joissain tapauksissa ja usein puhelimen sammuttaminen, 10-30 sekunnin odottaminen ja sen jälkeen käynnistäminen voi kuitenkin ratkaista saapuvien puhelujen ongelmat.

5. Älä häiritse on päällä

Jos saapuvat puhelut eivät soi matkapuhelimessasi, eikä myöskään värinää kuulu, mutta näet puhelut puhelujen historiassa, suurin syy siihen, että puhelin ei soi, on se, että Älä häiritse -toiminto on päällä.
Älä häiritse – kytke se pois päältä!
Käytitpä sitten Android-puhelinta tai iPhonea, olet yleensä ottanut Älä häiritse -toiminnon käyttöön joko vahingossa tai tarkoituksella ja unohtanut sen. Useimmissa puhelimissa voit määrittää aikataulun, jonka mukaan DND kytkeytyy päälle ja pois päältä. Ja jos unohdat sen, puhelimesi ei tee mitään, kun saat puhelun!

Korjaa iPhone ei soi -ongelma

  1. Sammuta Mute! Se on kytkin puhelimen vasemmalla puolella, äänenvoimakkuuspainikkeiden lähellä. Puhelimesi on mykistetty, jos näet sen oranssina. Kytke se pois päältä Mykistys pois päältä.iPhonen mykistyskytkin.
  2. Varmista, että lentokonetila on pois päältä. Et voi saada puheluita, jos et puhu verkkoon.
  3. Tarkista soittoäänen asetukset. Mene kohtaan Asetukset > Äänet ja haptiset ominaisuudet (tai vain Äänet) ja varmista, että Soittoäänet ja hälytykset -liukusäädin on vähintään 50 % tai korkeammalla. Varmista, että myös soittoäänesi toimii ja että ”ystäväsi” ei ole asettanut sitä hiljaiseksi kiusatakseen sinua.
  4. Ota Älä häiritse -toiminto pois käytöstä [Apple.com]. Jos pääset ohjauskeskukseen pyyhkäisemällä alaspäin (tai ylöspäin mallista riippuen) ja Kuu-kuvake palaa, napauta sitä kerran kytkeäksesi Älä häiritse -toiminnon pois päältä. Jos haluat sen pois päältä ikuisesti, etsi Älä häiritse -kohtaa asetuksista ja kytke se pois päältä.
  5. Soittaja on estetty. Mene kohtaan Asetukset > Puhelin > Puhelujen esto ja tunnistus [Apple.com] nähdäksesi, onko soittaja estetty. Jos on, paina ”Poista esto”.
  6. Tarkista kuulokkeet tai Bluetooth-yhteydet. Aktiivinen Bluetooth-laite toistaa ääntä, mutta olet liian kaukana kuullaksesi sen. Etsi laite ja työnnä se korvaan tai kytke Bluetooth pois päältä ja yritä uudelleen.
  7. Käynnistä laite uudelleen!
  8. Varaa aika Genius Bar -aikataulu Apple Storeen ja pyydä heitä tarkistamaan puhelimesi.

Korjaa Android Phone ei soi ongelma

  • Tarkista äänenvoimakkuus. Varmista, että soittoäänen voimakkuus on 50 % tai suurempi. Käytä puhelimen mukana toimitettua soittoääntä sen sijaan, että käyttäisit myöhään yöllä keksimääsi mukautettua soittoääntä.
  • Varmista, että lentokonetila [Google.com] on pois päältä. Et voi saada puheluita, jos annat verkon olla äänettömänä.
  • Ota Älä häiritse [Google.com] pois käytöstä. Voit kytkeä tämän päälle pyyhkäisemällä puhelimen näytön yläreunasta alaspäin, jolloin pääset pika-asetuksiin [Google.com] ja kytket DND:n pois päältä, tai valitsemalla Asetukset > Äänet > Älä häiritse ja näpyttelemällä näitä asetuksia.
  • Poista soitonsiirto käytöstä. Jotkin sovellukset saattavat ohjata puheluita eteenpäin. Se on meidän tehtävämme! Poista se käytöstä.
  • Tarkista kuulokkeet tai Bluetooth-yhteydet. Aktiivinen Bluetooth-laite toistaa ääntä, mutta olet liian kaukana kuullaksesi sen. Etsi laite ja työnnä se korvaan tai kytke Bluetooth pois päältä ja yritä uudelleen.
  • Käynnistä uudelleen!
  • Ota yhteyttä valmistajaan selvittääksesi, onko kyseessä suurempi ongelma.

Heitettävät numerot soivat aina

Puhelinverkkoon kytkemisestä oikeilla, fyysisillä johdoilla on joitakin etuja! Koska palvelumme on pilvipalvelussa, meillä on maantieteellisesti redundantteja sijainteja, ja teemme yhteistyötä operaattoreidemme kanssa varmistaaksemme, että jos puhelu tulee, se voi tavoittaa meidät useiden eri yhteyksien kautta. Ja me käytämme johtoja! Yhteytemme ovat näin ollen luotettavampia.

Tämän lisäksi teemme jatkuvasti testejä ja seuraamme tarkasti sekä verkkoamme että operaattoreitamme, jotta voimme varmistaa, että tiedämme ongelmista ja voimme korjata ne ennen kuin sinä huomaat ne.

Useimmat ihmiset eivät huomaa, että muiden puhelut eivät soi puhelimessasi, koska mistä sinä sen tietäisit? Ellei joku kerro sinulle: ”Soitin sinulle ja se soi, mutta et vastannut”, ja sinä vastaat siihen vain ”outoa” ja kohautat olkapäitäni, et tiedä, etteivät asiat toimi!

Asiakkaamme saavat täydellisen lokin kaikista heidän virtuaalinumeroihinsa tulleista puheluista, joten kun he näkevät puhelut, jotka eivät koskaan soineet heidän puhelimeensa, he voivat ottaa yhteyttä ja seurata tilannetta ilman suurempia ongelmia.

Vaikka useimmat kuluttajat eivät ehkä välitä, yritysten on saatava tietää, kun puhelut jäävät soittamatta. Tossable Digitsin avulla tiedät, jos matkapuhelimesi jättää sinut pulaan, ja onnistut paljon paremmin, kun soitat asiakkaillesi takaisin. Rekisteröidy Tossable Digits -palveluun jo tänään!